18 Eylül 2014 Perşembe

Kredi Dosya Masrafları Geri Alma


Tüketici kanununda yer alan Kredi Dosya Masrafları Geri Alma ve Kredi Kartı Aidatı Geri Alma konusunda aşağıda detaylı bilgi verilmiştir.
Tüketicilerin kredi kurumlarıyla imzalamış oldukları  sözleşmeler önceden bankalar tarafından hazırlanmış matbu sözleşmelerdir ve tüketicinin bu sözleşmelere müdahale etme imkanı bulunmamaktadır.
Bu sebeple tüketicinin durumunu aleyhinde olumsuz yönde değiştiren sözleşme maddeleri haksız şart niteliğindedir.
Tüketici hakları dayanağı olarak, tüketici kanunu md. 6′ya göre bankalar vb. kredi kurumlarının tüketicilerden kestikleri geriye dönük 10 yıllık; dosya masrafları, kart aidatları, hesap işletim ücretleri gibi ücretlerin iadesi tüm tüketicilerin hakkıdır.
Kanun No: 4077
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (TKHK) (YÜR. TAR.: 08.09.1995) (MÜLGA KANUN NO:
6502/86) (YÜR. TAR.: 28.05.2014
Kabul Tarihi: 23.02.1995
R.G. Tarihi: 08.03.1995
R.G. No: 22221
Sözleşmedeki Haksız Şartlar
Madde 6 – (DEĞİŞİK MADDE RGT: 14.03.2003 RG NO: 25048 KANUN NO: 4822/7) (KOD 1)
Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu,
tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde
tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır.
Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için
bağlayıcı değildir.
Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması
nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği
kabul edilir.
Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden, standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa, bu
sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması,
sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez.
Bir satıcı veya sağlayıcı, bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa, bunu ispat yükü
ona aittir.
6/A, 6/B, 6/C, 7, 9, 9/A, 10, 10/A ve 11/A maddelerinde yazılı olarak düzenlenmesi öngörülen tüketici
sözleşmeleri en az oniki punto ve koyu siyah harflerle düzenlenir ve sözleşmede bulunması gereken
şartlardan bir veya birkaçının bulunmaması durumunda eksiklik sözleşmenin geçerliliğini etkilemez.
Bu eksiklik satıcı veya sağlayıcı tarafından derhal giderilir.
Bakanlık standart sözleşmelerde yer alan haksız şartların tespit edilmesine ve bunların sözleşme
metninden çıkartılmasının sağlanmasına ilişkin usul ve esasları belirler.
Bununla birlikte Kredi Dosya Masrafları Geri Alma ve Kredi Kartı Aidatı Geri Alma ile alakalı tüketici masrafları şu şekildedir.
Tüketiciler 3000 TL altındaki kesintiler için iade taleplerini ilçe hakem heyetlerine, 3000 TL’nin üstündeki kesintiler için ise tüketici mahkemelerine başvurmaları gerekmektedir.
Ancak sadece mahkemeye veya hakem heyetine başvuru yapmak yetmemektedir.
Tüketici lehine verilen, tüketici kanunu md. 6′ya göre bedel iadesi kararları icraya konarak kurumlardan tahsil etmek gerekmektedir.
Bu prosedürler genellikle birçok tüketici için uğraşmak istemedikleri bir süreç ve zaman kaybıdır.
Bir başka çözüm ise doğrudan avukatlar aracılığı ile süreç takibidir fakat bu yöntem ile meydana gelecek avukatlık masrafları ve yargılama giderleri tüketicinin alacağı iade bedelini anlamsız kılmaktadır.
- Peki kesintilerin iadesi ne kadar zaman almaktadır?
Ücret iadesi başvurulan kuruma göre değişkenlik göstermektedir. Yani hakem heyetine başvurulduğunda farklı bir prosedüre, mahkemeye başvurulduğunda farklı bir prosedüre tabiidir.
Bu nedenle ücret iadeniz 1 ay ile 6 ay arasında değişmektedir.
Bu sürecin sonunda tüketiciye kesinti yapılan tutar kuruşu kuruşuna iade edilmektedir.

Kredi Dosya Masrafları Geri Alma ve Kredi Kartı Aidatı Geri Alma konusunda Eskan Danışmanlıktan profesyonel hizmet alabilirsiniz.